מבין 39 רשויות: עיריית רחובות זכתה ב”אות העירוניות וציון לשבח”

האות הוענק ע”י הפורום הישראלי לעירוניות ומרכז השלטון המקומי לזוכים בשלוש קטגוריות שונות, מבין 39 רשויות שהגישו 45 פרויקטים חדשניים ופורצי דרך בתחום שיפור העמידות הקהילתית, הכלכלית והתמודדות עם משבר האקלים.

במסגרת ועידת עכו השלישית לעירוניות שנפתחה השבוע, יום שני ה-17.10.21 באולמות האבירים בעיר עכו. בועידה חולק “אות העירוניות” לרשויות שהציגו פרויקטים פורצי דרך, המשקפים פעילויות באיכות גבוהה במיוחד או בעלי ערך מוסף ייחודי שמטרתם שיפור החוסן הקהילתי לאור שני המשברים הבולטים של תקופתנו – משבר הקורונה ומשבר האקלים.

באירוע הוצגו 45 פרויקטים שהוגשו על ידי 39 עיריות ורשויות בהן גם עיריית רחובות שזכתה ב”אות העירוניות” וציון לשבח לשנת 2021 עבור שיפור ההתמודדות עם משבר האקלים על פרויקט “קורס פעילי סביבה”.

לדברי חבר השופטים שבהם נמנה: זאב בילסקי , יו”ר ועדת הפרס, שרון בנד חברוני, מתכננת ערים ומרכזת ועדת הפרס חברת הנהלת הפורום הישראלי לעירוניות, חנה מורן, מתכננת ערים, מנכ”לית מייסדת של הפורום הישראלי לעירוניות ומומחים נוספים: “פרויקט מעצים תושבים שיצר ברחובות קהילה מובילה של פעילים סביבתיים שהפכו לנאמני סביבה. הנאמנים פועלים להעלאת המודעות לחשיבות העצים במרחב הציבורי, לעידוד נטיעת עצים חדשים בעיר ולשמירה על העצים הוותיקים”.

את הקורס פעילי סביבה הנחה והוביל תומר יפה, מומחה הסביבה ביוזמת חברת המועצה איטל בציר אלשיך, זאת במסגרת תיק פיתוח בר קיימא שבאחריותה. מתוך הקורס צמחו מנהיגים סביבתיים בעיר, מטרת הקורס הייתה להעניק כלים תיאורטיים ומעשיים לתושבי העיר המעוניינים להשפיע ולקחת חלק מעשי בהתמודדות משבר האקלים בעיר, אך גם להצמיח מתוכו מנהיגים סביבתיים עירוניים חדשים. ואכן, בשנה האחרונה בלטו כמה בוגרי קורסים שהובילו יוזמות סביבתיות בשנה האחרונה, בהם: עליזה מזרחי, מורן ברגר וישראל וולף. חלק מפרויקט הגמר שהציגו הבוגרים מימשו הלכה למעשה את האמנה הסביבתית, בניהם: הקמת קהילת “רחובות של עצים” לצד פרויקטים נוספים וחשובים שחלקם נעשו בשיתוף העירייה.

לדברי ראש העיר רחמים מלול: “רחובות ביצעה שינוי דרמטי בתחום הקיימות והסביבה בשנים האחרונות, כתוצאה מעבודה מדוקדקת והשקעת משאבים, במגוון תחומים בעיר במקביל. אני מברך על הציון לשבח ומבטיח שנמשיך להשקיע בתחומי הקיימות והסביבה – למען הדור הבא בעיר ולמען איכות החיים של כלל תושבי העיר. אנו מקדמים בברכה יוזמות עם תושבים בנושא סביבה ואקלים ונמשיך לשתף פעולה גם בעתיד “.

לדברי איטל בציר אלשיך: “למרות שאנו בלב ליבו של משבר אקלים, ערים רבות עדיין לא יוזמות ומקיימות קורסים לפעילי סביבה במימון עירוני. ולכן, אני רוצה להודות לראש העיר רחמים מלול על התמיכה, מימון וההכרה בהמשך קיום קורס פעילי סביבה שנה אחר שנה. כולי תקווה שערים, רשויות ומועצות נוספות יבינו את היתרון בגיוס תושבים, שהם גם צרכנים שתורמים לזיהום האוויר, אך עם כלים מתאימים בתחום שיעניקו לתושבים הם יוכלו לתרום בעיר ומחוצה לה להתמודדות עם המשבר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן